Vårat virus.

Skrev ju för någon dag sen att vi har en sjukdom eller rättaresagt en virus och tänkte berätta lite om den och så.

Gunnar är nästan alltid sjuk och har jätte dåligt imunförsvar och för ett tag sen fick han åka in till sjukhuset och ta sprutor och se om han har detta som heter MICROPLASMA eller något sånt där vet inte riktigt om det stavas så och de är alltså lunginflammation som är rs för små barn och sånna som är så små som gunnar kanske inte karar av dom bakterierna men än så länge har han klarat det.
Och nu har alla vi barn haft det förutom 2 och man måste äta medicin för det i 10 dagar och får inte träffa andra på 5 dagar eftersom det smittar väldigt mycket man får inte ens vara ute. 
När man har den virusen så hostar man hela tiden och har ont i magen mår illla och är hängig allt på samma gång kan man säga och de är inte alls kul. 
Det smittar tydligen så mycket att när vi var nere på vårdcentralen och kollade mig rolf och adolf så hade doktorn på sig munskydd och massa sånt hon våga knappt vara nära oss kändes det som.
Men imorgon har jag ätit medicin i 5 dagar så då får jag äntligen gå ut, gunnar börjar repa sig men inte helt tyvärr han mår ju fortfarande inte bra och mamma vågar ju inte gå ut med honom och träffa andra som är sjuka men han smittar ju inte längre de gör ingen i familjen hoppas ni fattade annars får ni fråga !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du en egen blogg?

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
hillevijosefsson
RSS 2.0